Contractuele voorwaarden

Een klant neemt contact op met een leverancier om een contract ‘leegstand’ aan te gaan voor zijn appartement voor de periode dat het appartement niet verhuurd is. Dit contract wordt 3 weken later door de leverancier bevestigd.

Een maand na zijn contactname is het appartement opnieuw verhuurd en wenst hij het contract dan ook op te zeggen. Voor deze periode werd er slechts 3 kWh elektriciteit verbruikt. Er wordt aan de klant echter meer dan 50 euro aan vaste vergoeding aangerekend, ondanks dat er bij het contract ‘leegstand’ geen abonnementskosten verschuldigd zijn.

De klant neemt contact op met de leverancier en deze belooft hem tot tweemaal toe een aangepaste factuur te bezorgen zonder de abonnementskosten. Enkele weken later ontvangt de klant echter een e-mail met de melding dat de factuur niet aangepast zal worden en hij de factuur inclusief de abonnementskosten dient te betalen. De klant gaat hier niet mee akkoord en dient een klacht in bij de Ombudsdienst.

Intervention du médiateur: 

De leverancier heeft de eindafrekening aangepast naar het leegstandstarief waarbij er geen abonnementskosten werden aangerekend.