Goedkoopste tarief

Een klant belt naar haar leverancier voor meer informatie betreffende haar contract. De leverancier bevestigt tijdens het gesprek dat ze reeds de meest voordelige formule heeft.

Bij het ontvangen van haar jaarafrekening stelt ze vast dat de aangerekende tarieven niet de meest voordelige zijn die de leverancier aanbiedt. De klant neemt opnieuw contact op met de leverancier. Deze deelt mee dat ze haar contracttype kunnen wijzigen, maar dat dit niet retroactief kan.

De klant betwist dit aangezien er haar werd medegedeeld dat ze reeds de meest voordelige tariefformule had. Ze dient dan ook een klacht in bij de Ombudsdienst.

Intervention du médiateur: 

De leverancier bevestigt aan de Ombudsdienst dat bij de verlenging van het contract van de klant iets is misgelopen en niet automatisch het goedkoopste tarief werd toegekend.

De leverancier heeft retroactief het goedkoopste tarief toegekend waardoor de klant een voordeel heeft van 44,71 euro. De leverancier heeft tevens een compensatie van 25 euro als commerciële geste toegekend.