Dienstenovereenkomst

De heer M. heeft een vochtprobleem in zijn kelder en heeft hiervoor contact opgenomen met zijn leverancier. De heer M. heeft namelijk een dienstencontract “Home Services” afgesloten, wat een afzonderlijk contract is voor bijstand aan de woning, waarbij de leverancier het uurloon en verplaatsingskosten tot

150 euro terugbetaalt alsook de onderdelen tot 150 euro van de vakman die door de leverancier wordt gestuurd.

De vakman komt dezelfde dag nog langs bij de heer M. en detecteert het lekprobleem. Voor deze lekdetectie ontvangt de heer M. een factuur van

410 euro. Aangezien de leverancier tussenkomt voor 150 euro, zou de heer M. nog 260 euro moeten betalen. Aangezien de vakman het probleem enkel heeft vastgesteld, het niet heeft verholpen en de heer M. nooit in kennis werd gebracht van de totale prijs van deze lekdetectie, betwist hij de factuur die hij aangerekend krijgt. Hij dient ook een klacht in bij de Ombudsdienst.

Interventie van de ombudsman: 

De leverancier is bereid om ook het verschil van

260 euro ten laste te nemen waardoor de heer M. niets meer verschuldigd is.